Wachttijd

Wanneer uw aanmelding bij ons binnen is, nodigen wij u zo snel mogelijk uit voor een eerste gesprek. Dit gesprek heet de intake en is bedoeld om kennis te maken en om uw problemen en klachten goed in kaart te brengen.

Wij streven naar een zo kort mogelijke wachttijd. Helaas ontkomen we er niet aan dat we moeten werken met wachtlijsten. Dit is onder andere afhankelijk van de zorgverzekering en periode van aanmelding.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met ons, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraar gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

De huidige wachttijd (per 12 november 2018) is:

 

WACHTTIJD
Jeugd (3 – 18 jaar): Intakegesprek

Onderzoek / behandeling na intake

ong. 4 weken

2 – 3 maanden

Volwassenen: Kort traject (BGGZ) ong. 2 à 4 weken 
Langdurig / intensief traject (SGGZ) ong. 4 maanden
Seksuoloog geen wachttijd
Partner/relatietherapie 2 à 3 maanden
Pozob ong. 6 weken

 

De genoemde wachttijden worden actueel gehouden, en zijn slechts een indicatie. Aan het overzicht kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Volwassen :na de intake kan de behandeling meteen beginnen. Er zijn dan geen wachttijden meer. De medewerker waarmee u het intakegesprek heeft, wordt doorgaans ook uw behandelaar.

K&J: Na het intakegesprek volgt een adviesgesprek met de ouders. Mogelijk neemt een andere medewerker dan degene met wie het intakegesprek plaatsvond de behandeling over.

Om de wachttijd te overbruggen zijn een aantal websites of intstanties die u zou kunnen bekijken