Wachttijd

Wanneer uw aanmelding bij ons binnen is, nodigen wij u zo snel mogelijk uit voor een eerste gesprek. Dit gesprek heet de intake en is bedoeld om kennis te maken en om uw problemen en klachten goed in kaart te brengen.

Wij streven naar een zo kort mogelijke wachttijd. Helaas ontkomen we er niet aan dat we moeten werken met wachtlijsten. Dit is onder andere afhankelijk van de zorgverzekering en periode van aanmelding.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling.

Voor verzekeren bij Zilveren Kruis/Achmea, (idem voor de labels FBTO, Interpolis, de Friesland ed) geldt helaas een aanmeldstop. Geadviseerd wordt contact op te nemen met de afdeling Zorgbemiddeling of informeert u in de regio naar de mogelijkheden.

De huidige wachttijd (15 juli) is: 

  WACHTTIJD
IMH (0 t/m 3 jaar) beperkte wachttijd
IMH (4 en 5 jaar) ongeveer 5 maanden
Jeugd (5 tot 18 jaar):Telefonische pré-intakeong. 1 week
 Onderzoek / behandelingongeveer 5 maanden
   
Volwassenen:Kort traject (BGGZ)4 à 6 weken
 Langdurig / intensief traject (SGGZ)7 à 8 maanden
 Seksuolooggeen wachttijd
 Partner/relatietherapieong. 4 maanden
   

De genoemde wachttijden worden actueel gehouden, en zijn slechts een indicatie. Aan het overzicht kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Volwassen: na de intake kan de behandeling meteen beginnen. Er zijn dan geen wachttijden meer. De medewerker waarmee u het intakegesprek heeft, wordt doorgaans ook uw behandelaar.

K&J: Na aanmelding wordt u binnen enkele weken gebeld voor een zgn ‘pre-intake’ om de hulpvraag duidelijk te krijgen.

Nadat de wachttijd is verstreken wordt u uitgenodigd voor het intakegesprek waarna een adviesgesprek volgt met de ouders.

Om de wachttijd te overbruggen bieden wij een E-Health programma “Eerste stap naar herstel”. Na aanmelding wordt u hierover geinformeerd.

Er zijn daarnaast een aantal websites of instanties die u zou kunnen bekijken: